Onze troeven

Middagzon en ruimte

Op onze eigen locatie, in het groen langs de Demer, vinden jongens en meisjes tussen leeftijdsgenoten hun plek. Op zonnige dagen komen ze ‘s middags op adem op de schoolweide.
Onze schoolsite is vanaf de Demerparking autovrij te bereiken voor fietsers en voetgangers

Thuisgevoel

Onze infrastructuur ademt huiselijkheid uit. De familiale sfeer hangt er tussen de muren.

Juiste pad

Bij instroom in onze brede eerste graad kiezen de leerlingen tussen de 5 pakketten een bepaald accent in functie van hun talenten.
In het tweede jaar is er keuze tussen 3 basisopties die de leerlingen nog aanvullen met één van onze 9 bijkomende opties.
Wij zijn sterk in het oriënteren naar een studierichting die het best bij de mogelijkheden en interesses van de leerling aansluit. Het besef dat elke studiekeuze even waardevol is zolang ze echt op het lijf van de leerling geschreven is, staat daarbij voorop.

Zoektocht - evenwicht - veerkracht

In een sfeer van vertrouwen en wederzijds respect kunnen leerlingen hun kwetsbaarheid tonen en uit gemaakte fouten leren.

Weetlust

Er zijn kansen te over om de leergierigheid van elke leerling te prikkelen. We zoeken naar uitdagingen voor wie erom vraagt en naar remediëring voor wie het moeilijk heeft.

Kunstzinnig

Cultuur is voor ons niet alleen de kers op de taart. Niet iets wat “daarnaast” wordt aangeboden. Onze hersenen zijn van nature dynamisch en speels en dat willen we scherp houden!

We hebben een aanbod van creatieve vakken en artistieke vorming en dat straalt uit naar iedereen.

Experiment

Onze leerlingen krijgen ruimte voor initiatieven. Zo komen ze vaak zelf met een idee, bv. voor een middagactiviteit of een activiteit voor een goed doel. Wij geven die ideeën graag alle kansen, ondersteunen hen hierbij en geven de leerlingen verantwoordelijkheden.
Gecoacht door een leraar en een opvoeder, werkt de leerlingenraad toffe projecten uit.